kevinstorsveden.blogg.se

Ftm

Kategori: Allmänt

Har fått många frågor den senaste tiden om kring de med namn, pronomen osv.
Och den vanligaste frågan är om jag blir arg om man råkar säga fel,
och svaret är nej, självklart inte.
Blir kanske lite bitter men oftast ler jag åt det.
Men hur länge ska jag ha tålamod?
Jag vet mycket väl att jag måste ha jätte mycket förståelse, men visst måste ni det med?
Att höra fel några gånger per dag, det tar med än vad folk tror.
Jag har sagt att efter ett år, när alla vet om det osv, DÅ kanske jag inte kommer reagera på samma lättsamma sätt som idag och faktiskt bli sur. Inte arg utan lite sur.
För då har jag nog känt att de gått så pass lång tid att de inte ska behövas mer.
Klart de kan vara svårt. Men så länge man är inne i det ska det gå bra.
Det tar ungefär 21 dagar att lära in en nu vana. Så ett år borde räcka tycker jag.
(Bortsett från mina föräldrar och syskon, de som känt mig hela livet)

Så, då fick vi de sagt :)
Hoppas ni fick lite svar på de ni undrat!

Peace

Kommentarer


Kommentera inlägget här: